Na raskrižju i na drugom mjestu na kojem se upravlja prometom uređajima za davanje znakova prometnim svjetlima (semaforima ili drugim uređajima), prometna svjetla za sudionike u prometu znače:
Prometni semafor
Crveno svjetlo
1) crveno svjetlo - zabranu prolaska,
Zeleno svjetlo
2) zeleno svjetlo - slobodan prolazak,
Žuto svjetlo
3) žuto svjetlo - upaljeno samostalno,
znači da vozilo ne smije prijeći crtu zaustavljanja niti smije ući u raskrižje, ako se u trenutku kad se žuto svjetlo pojavi, nalazi na takvoj udaljenosti od prometnog svjetla da se može na siguran način zaustaviti.
Žuto svjetlo upaljeno istovremeno s crvenim svjetlom
Žuto svjetlo upaljeno istovremeno s crvenim svjetlom
označava skoru promjenu svjetla i pojavu zelenog svjetla, ali ne mijenja zabranu prolaska koja je data crvenim svjetlom.
Žuto treperavo svjetlo
Žuto treptavo svjetlo obvezuje sve sudionike u prometu da se kreću uz povećani oprez.
Zeleno treperavo svjetlo
Zeleno treptavo svjetlo služi za upozorenje sudionika u prometu na skori prestanak slobodnog prolaska i na pojavu žutoga, odnosno crvenog svjetla.
Dopunska strelica
Ako je uređaju za davanje znakova prometnim svjetlima za upravljanje prometom na raskrižju dodano jedno dopunsko prometno svjetlo ili više dopunskih prometnih svjetala u obliku zelene svjetleće strelice, za vrijeme dok je takvo svjetlo upaljeno, vozač može vozilom proći prometno svjetlo i krenuti u smjeru označenom zelenom svjetlećom strelicom i za vrijeme dok je upaljeno crveno ili žuto svjetlo, pri čemu mora propustiti vozila koja se kreću po cesti na koju ulazi i pješake koji prelaze preko kolnika.
Ako zeleno svjetlo na uređaju za davanje znakova prometnim svjetlima ima oblik strelice, vozač se vozilom smije kretati samo u smjeru koji pokazuje ta strelica.
Vozač koji je vozilom ušao u raskrižje na kojem se upravlja prometom uređajima za davanje znakova prometnim svjetlima, može napustiti raskrižje ne čekajući da prometnim svjetlom promet bude dopušten (otvoren) u smjeru kojim namjerava produžiti kretanje, uz uvjet da propusti sve sudionike u prometu koji se kreću smjerom u kojem je promet dopušten.
Vozač ne smije vozilom ući u raskrižje iako mu je prolazak prometnim svjetlom dopušten, ako je gustoća prometa takva da se on s vozilom očito mora zaustaviti u raskrižju ili na obilježenom pješačkom prijelazu i na taj način pri promjeni prometnog svjetla ometati ili onemogućiti promet vozila koja dolaze s bočnih kolnika ili promet pješaka.
Comments (2)
Prije par dana sam vozio u smjeru istok-zapad i dođem na semafor i čekam da mi se upali lijeva zelena strelica (brza je cesta tako da postoji i posebna traka za lijevo). Kad se je upalila idem se polukružno okrenuti, i kad sam došao do pola iz smjera jug-sjever drugi je vozač imao upaljenu desnu strelicu. Kako je sjeo na sirenu taj vozać je mislio da je on bio u prednosti, a ja pak smatram da sam to bio ja, jer lijeva strelica dopušta neometano kretanje u lijevo dok pak desna nalaže da se propuste sva vozila i pješaci. Tko je zapravo imao prednost?
Što ako glavna cesta ide ravno i ima odvojak za desno i zeleno je i za ravno i na tom odvojku,a na odvojku je uz zeleno svjetlo i znak krizanje s cestom s prednošcu prolaska,a iz suprotnog smjera glavnom cestom ide vozilo i skrece ulijevo,a na ovom odvojku je isto vozilo koje skrece desno,tko ima prednost.
Hvala.