Prometni semafor

Na raskrižju i na drugom mjestu na kojem se upravlja prometom uređajima za davanje znakova prometnim svjetlima (semaforima ili drugim uređajima), prometna svjetla za sudionike u prometu znače:

Crveno svjetlo

Crveno svjelo na semaforu


1) crveno svjetlo - zabranu prolaska,

Zeleno svjetlo

Zeleno svjetlo na semaforu


2) zeleno svjetlo - slobodan prolazak,

Žuto svjetlo

Žuto svjetlo na semaforu


3) žuto svjetlo - upaljeno samostalno,

znači da vozilo ne smije prijeći crtu zaustavljanja niti smije ući u raskrižje, ako se u trenutku kad se žuto svjetlo pojavi, nalazi na takvoj udaljenosti od prometnog svjetla da se može na siguran način zaustaviti.

Žuto svjetlo upaljeno istovremeno s crvenim svjetlom

Žuto svjetlo upaljeno istovremeno s crvenim svjetlom na semaforu


Žuto svjetlo upaljeno istovremeno s crvenim svjetlom

označava skoru promjenu svjetla i pojavu zelenog svjetla, ali ne mijenja zabranu prolaska koja je data crvenim svjetlom.

Žuto treperavo svjetlo

Žuto treptavo svjetlo obvezuje sve sudionike u prometu da se kreću uz povećani oprez.

Zeleno treperavo svjetlo

Zeleno treptavo svjetlo služi za upozorenje sudionika u prometu na skori prestanak slobodnog prolaska i na pojavu žutoga, odnosno crvenog svjetla.

Dopunska strelica

Dopunsko zeleno svjetlo na semaforu - desno


Dopunsko prometno svjetlo na semaforu - lijevo


Ako je uređaju za davanje znakova prometnim svjetlima za upravljanje prometom na raskrižju dodano jedno dopunsko prometno svjetlo ili više dopunskih prometnih svjetala u obliku zelene svjetleće strelice, za vrijeme dok je takvo svjetlo upaljeno, vozač može vozilom proći prometno svjetlo i krenuti u smjeru označenom zelenom svjetlećom strelicom i za vrijeme dok je upaljeno crveno ili žuto svjetlo, pri čemu mora propustiti vozila koja se kreću po cesti na koju ulazi i pješake koji prelaze preko kolnika.

Ako zeleno svjetlo na uređaju za davanje znakova prometnim svjetlima ima oblik strelice, vozač se vozilom smije kretati samo u smjeru koji pokazuje ta strelica.

Vozač koji je vozilom ušao u raskrižje na kojem se upravlja prometom uređajima za davanje znakova prometnim svjetlima, može napustiti raskrižje ne čekajući da prometnim svjetlom promet bude dopušten (otvoren) u smjeru kojim namjerava produžiti kretanje, uz uvjet da propusti sve sudionike u prometu koji se kreću smjerom u kojem je promet dopušten.

Vozač ne smije vozilom ući u raskrižje iako mu je prolazak prometnim svjetlom dopušten, ako je gustoća prometa takva da se on s vozilom očito mora zaustaviti u raskrižju ili na obilježenom pješačkom prijelazu i na taj način pri promjeni prometnog svjetla ometati ili onemogućiti promet vozila koja dolaze s bočnih kolnika ili promet pješaka.

Dodajte komentar

* Obvezne informacije
10000
Primi i povuci fotke (max 3)
Captcha Image

Komentari (9)

Avatar
New

Pozdrav,

Zanima me ako smo na krizanju imamo zeleni semafor i znakove na jednoj strani stop a na drugoj glavna cesta, ja zelim skrenuti u lijevo za glavne ceste na glavnu cestu. Da li se u tom slucaju gleda semafor ili se gleda semafor i znakovi.

Ako se ja dobro shecam dok rade semafori ne gleda se jesi li na glavnoj ili sporednoj cesti nego tko ide ravo ima prednost a tko skrece u lijevo nema prednost.

Hvala unaprijed

Avatar
Admin

Da, znakovi prednosti koji su postavljeni na križanju sa semaforom često znaju zbuniti i iskusne vozače.

Takav sličan znak imate često i na ispitu iz Prometnih propisa. Ne dajte se zeznuti i pobijediti ih!

Upload
(Edited)
Avatar
New

Poštovanje,

Šaljem lokaciju jednog križanja u Zadru:

https://maps.app.goo.gl/Au7nwPRgPH96cGeB7?g_st=ac

Središnja traka za skretanje u lijevo (Pag Ražanac) ima vodoravno položena svijetla semafora uz dodano (lijevo) zeleno svijetlo koje se pali kada su sva ostala svijetla crvena i traje dobrih 10 sekundi. Uz to imamo i samostalno zeleno svijetlo preko puta.

1. Koliko ja znam, ako je samo "dopunsko" zeleno preko puta upaljeno, to znači da seu križanje ne smije ući ako je pred križanjem crveno?

2. Druga situacija: ako je dopunsko zeleno preko puta upaljeno skupa sa dopunskim na semaforu (uz glavna svijetla) iznad kolničke trake, za vrijeme crvenog glavnog svijetla, smije li se tada ući u križanje? Ovdje svi ulaze inače.

Ovdje me zbunjuje jer ne znam da li je u ovoj situaciji kao što bi prema zakonu bilo da je dopunska zelena u ravnini sa glavnim zelenim svijetlom. I uz to ne čini "obratni L" formu, a uz to je skroz lijevo na stupu isto crveno bez dodatne zelene.

Hvala!

Upload
Avatar
Admin

Je, u pravu ste skroz naskroz. Vidim da odlično poznajete propise. Ak je strelica sa druge strane raskrižja, a sa prednje je nema i samo je crveno svjetlo, strelica služi samo da bi autići napustili križanje. A i druga situacija je ok. Vozači znaju kak treba. E sad, kak u prometu nije sve crno i bijelo, nego često sivo, svi ulaze u križanje na dopunsku strelicu. Ak bi Vi stali, jer želite voziti po PS-u, ovi iza bi ponoreli.

Avatar
New

Hvala puno na odgovoru!

Još samo jedno, dopunsko pitanje: Dakle, u situaciji kao na slici bi trebalo čekati puno zeleno svjetlo? Gledajući strogo po zakonu, u ovoj situaciji nedostaje dopunsko zeleno (obratno L) na lijevom stupu i ovo vodoravno dopunsko iznad križanja ne znači dopuštenje ulaska u križanje, bez obzira koliko dugo traje?

Hvala još jednom!

Avatar
Admin

U situaciji kao na slici ulazite u križanje na dopunsku strelicu, jer je strelica iznad Vas na prvom semiću (portalu) i ispred vas na drugoj strani križanja, na stupu semića. Nema propisa koji bi govorili da mora biti i sa lijeve strane prilikom ulaska. Ali more biti. Situacija kad ne bi smjeli ulaziti u križanje je kada nema ove gornje dopunske strelice na semaforku.

Avatar
New

Hvala još jednom!

Avatar
New
Avatar
Admin

Česta greška kod vozača. Na svakom prometnom semaforu moramo stati na crvenom svjetlu. Ak se nalazi ispred ili iza nadvožnjaka. Bar tak piše u zakonu. E sad, osobno nisam nikada vidio da bi policija nekoga kaznila ak ne stane na prvom semaforu. Ak netko je, nek napiše.