Na raskrižju i na drugom mjestu na kojem se upravlja prometom uređajima za davanje znakova prometnim svjetlima (semaforima ili drugim uređajima), prometna svjetla za sudionike u prometu znače:
Prometni semafor
Crveno svjetlo
1) crveno svjetlo - zabranu prolaska,
Zeleno svjetlo
2) zeleno svjetlo - slobodan prolazak,
Žuto svjetlo
3) žuto svjetlo - upaljeno samostalno,
znači da vozilo ne smije prijeći crtu zaustavljanja niti smije ući u raskrižje, ako se u trenutku kad se žuto svjetlo pojavi, nalazi na takvoj udaljenosti od prometnog svjetla da se može na siguran način zaustaviti.
Žuto svjetlo upaljeno istovremeno s crvenim svjetlom
Žuto svjetlo upaljeno istovremeno s crvenim svjetlom
označava skoru promjenu svjetla i pojavu zelenog svjetla, ali ne mijenja zabranu prolaska koja je data crvenim svjetlom.
Žuto treperavo svjetlo
Žuto treptavo svjetlo obvezuje sve sudionike u prometu da se kreću uz povećani oprez.
Zeleno treperavo svjetlo
Zeleno treptavo svjetlo služi za upozorenje sudionika u prometu na skori prestanak slobodnog prolaska i na pojavu žutoga, odnosno crvenog svjetla.
Dopunska strelica
Ako je uređaju za davanje znakova prometnim svjetlima za upravljanje prometom na raskrižju dodano jedno dopunsko prometno svjetlo ili više dopunskih prometnih svjetala u obliku zelene svjetleće strelice, za vrijeme dok je takvo svjetlo upaljeno, vozač može vozilom proći prometno svjetlo i krenuti u smjeru označenom zelenom svjetlećom strelicom i za vrijeme dok je upaljeno crveno ili žuto svjetlo, pri čemu mora propustiti vozila koja se kreću po cesti na koju ulazi i pješake koji prelaze preko kolnika.
Ako zeleno svjetlo na uređaju za davanje znakova prometnim svjetlima ima oblik strelice, vozač se vozilom smije kretati samo u smjeru koji pokazuje ta strelica.
Vozač koji je vozilom ušao u raskrižje na kojem se upravlja prometom uređajima za davanje znakova prometnim svjetlima, može napustiti raskrižje ne čekajući da prometnim svjetlom promet bude dopušten (otvoren) u smjeru kojim namjerava produžiti kretanje, uz uvjet da propusti sve sudionike u prometu koji se kreću smjerom u kojem je promet dopušten.
Vozač ne smije vozilom ući u raskrižje iako mu je prolazak prometnim svjetlom dopušten, ako je gustoća prometa takva da se on s vozilom očito mora zaustaviti u raskrižju ili na obilježenom pješačkom prijelazu i na taj način pri promjeni prometnog svjetla ometati ili onemogućiti promet vozila koja dolaze s bočnih kolnika ili promet pješaka.
Dodajte komentar
This policy contains information about your privacy. By posting, you are declaring that you understand this policy:
- Your name, rating, website address, town, country, state and comment will be publicly displayed if entered.
- Aside from the data entered into these form fields, other stored data about your comment will include:
- Your IP address (not displayed)
- The time/date of your submission (displayed)
- Your email address will not be shared. It is collected for only two reasons:
- Administrative purposes, should a need to contact you arise.
- To inform you of new comments, should you subscribe to receive notifications.
- A cookie may be set on your computer. This is used to remember your inputs. It will expire by itself.
This policy is subject to change at any time and without notice.
These terms and conditions contain rules about posting comments. By submitting a comment, you are declaring that you agree with these rules:
- Although the administrator will attempt to moderate comments, it is impossible for every comment to have been moderated at any given time.
- You acknowledge that all comments express the views and opinions of the original author and not those of the administrator.
- You agree not to post any material which is knowingly false, obscene, hateful, threatening, harassing or invasive of a person's privacy.
- The administrator has the right to edit, move or remove any comment for any reason and without notice.
Failure to comply with these rules may result in being banned from submitting further comments.
These terms and conditions are subject to change at any time and without notice.
Komentari (9)
Pozdrav,
Zanima me ako smo na krizanju imamo zeleni semafor i znakove na jednoj strani stop a na drugoj glavna cesta, ja zelim skrenuti u lijevo za glavne ceste na glavnu cestu. Da li se u tom slucaju gleda semafor ili se gleda semafor i znakovi.
Ako se ja dobro shecam dok rade semafori ne gleda se jesi li na glavnoj ili sporednoj cesti nego tko ide ravo ima prednost a tko skrece u lijevo nema prednost.
Hvala unaprijed
Da, znakovi prednosti koji su postavljeni na križanju sa semaforom često znaju zbuniti i iskusne vozače.
Takav sličan znak imate često i na ispitu iz Prometnih propisa. Ne dajte se zeznuti i pobijediti ih!
Poštovanje,
Šaljem lokaciju jednog križanja u Zadru:
https://maps.app.goo.gl/Au7nwPRgPH96cGeB7?g_st=ac
Središnja traka za skretanje u lijevo (Pag Ražanac) ima vodoravno položena svijetla semafora uz dodano (lijevo) zeleno svijetlo koje se pali kada su sva ostala svijetla crvena i traje dobrih 10 sekundi. Uz to imamo i samostalno zeleno svijetlo preko puta.
1. Koliko ja znam, ako je samo "dopunsko" zeleno preko puta upaljeno, to znači da seu križanje ne smije ući ako je pred križanjem crveno?
2. Druga situacija: ako je dopunsko zeleno preko puta upaljeno skupa sa dopunskim na semaforu (uz glavna svijetla) iznad kolničke trake, za vrijeme crvenog glavnog svijetla, smije li se tada ući u križanje? Ovdje svi ulaze inače.
Ovdje me zbunjuje jer ne znam da li je u ovoj situaciji kao što bi prema zakonu bilo da je dopunska zelena u ravnini sa glavnim zelenim svijetlom. I uz to ne čini "obratni L" formu, a uz to je skroz lijevo na stupu isto crveno bez dodatne zelene.
Hvala!
Je, u pravu ste skroz naskroz. Vidim da odlično poznajete propise. Ak je strelica sa druge strane raskrižja, a sa prednje je nema i samo je crveno svjetlo, strelica služi samo da bi autići napustili križanje. A i druga situacija je ok. Vozači znaju kak treba. E sad, kak u prometu nije sve crno i bijelo, nego često sivo, svi ulaze u križanje na dopunsku strelicu. Ak bi Vi stali, jer želite voziti po PS-u, ovi iza bi ponoreli.
Hvala puno na odgovoru!
Još samo jedno, dopunsko pitanje: Dakle, u situaciji kao na slici bi trebalo čekati puno zeleno svjetlo? Gledajući strogo po zakonu, u ovoj situaciji nedostaje dopunsko zeleno (obratno L) na lijevom stupu i ovo vodoravno dopunsko iznad križanja ne znači dopuštenje ulaska u križanje, bez obzira koliko dugo traje?
Hvala još jednom!
U situaciji kao na slici ulazite u križanje na dopunsku strelicu, jer je strelica iznad Vas na prvom semiću (portalu) i ispred vas na drugoj strani križanja, na stupu semića. Nema propisa koji bi govorili da mora biti i sa lijeve strane prilikom ulaska. Ali more biti. Situacija kad ne bi smjeli ulaziti u križanje je kada nema ove gornje dopunske strelice na semaforku.
Hvala još jednom!
https://www.google.com/maps/@45.4889438,15.5481552,3a,90y,59.24h,71.55t/data=!3m7!1e1!3m5!1sB4q_TwJ1eJsZN4euIZU7AA!2e0!6shttps://streetviewpixels-pa.googleapis.com/v1/thumbnail?cb_client=maps_sv.tactile&w=900&h=600&pitch=18.451231835352814&panoid=B4q_TwJ1eJsZN4euIZU7AA&yaw=59.24198670389191!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkwNC4wIKXMDSoASAFQAw==
Treba li stati pred semaforom koji se nalazi ispred nadvožnjaka, ako je na njemu crveno svijetlo?
Ili treba samo stati ispred semafora koji se nalazi iza nadvožnjaka?
Česta greška kod vozača. Na svakom prometnom semaforu moramo stati na crvenom svjetlu. Ak se nalazi ispred ili iza nadvožnjaka. Bar tak piše u zakonu. E sad, osobno nisam nikada vidio da bi policija nekoga kaznila ak ne stane na prvom semaforu. Ak netko je, nek napiše.