Kretanje na uzbrdici uz pomoć nožne (radne) kočnice, tzv. vaga

Ne zaboravite ručicu mjenjača brzina staviti u prvi stupanj prijenosa. Držimo stisnutu papučicu nožne kočnice (da vozilo ne bi krenulo unazad) i papučicu kvačila (spojke).

Lagano dižemo papučicu kvačila (spojke) do točke gdje dolazi do prijenosa sile (prednji kraj vozila se lagano digne, zvuk motora se promjeni).

Polako prebacimo desnu nogu sa papučice kočnice na papučicu gasa (to radimo palagano da bi osjetili da li smo dovoljno digli papucicu kvačila (spojke). U slučaju da vozilo malo krene unazad ponovno lagano stisnemo papučicu kočnice i jos malo dignemo papučicu kvačila (spojke).Važno je u trenutku kad smo osjetili prijenos sile zadržati papučicu kvačila (spojke) fiksiranu.

Polako prebacimo desnu nogu sa papučice kočnice na papučicu gasa i dodamo mali gas. Do tada fiksiranu papučicu kvačila (spojke) dignemo pa potrebi. Najčešće je to nijansa ili možda nije ni potrebna jer smo već pripremili vozilo za kretanje.

Najčešće pogreške kandidata

- drže papučicu kočnice, dižu papučicu kvačila (spojke) i popuštaju papučicu kočnice bez da prebace nogu na papučicu gasa - kreću bez gasa

- kad su stvorili prijenos sile panično i brzo prebacuju nogu sa kočnice na papučicu gasa

- kad su stvorili prijenos sile ne zadrže fiksiranu paučicu kvačila (spojke) već je dignu previše, sve do gašenja motora.

Add Comment

* Required information
5000
Captcha Image

Comments (3)

Sort By
Topic: Kretanje na uzbrdici uz pomoć nožne (radne) kočnice, tzv. vaga
4/5 (5)
 
Gravatar
New
Karmela
Gravatar
2
41
Dec 2021
Karmela (Zagreb, Hrvatska) says...

Tek sam položila i imam problem sa jako sporom vožnjom na uzbrdici tj. parkiranjem. Auto mi se uvijek gasi a ako dodam gasa, onda auto počinje da se 'grije'. Evo konkretne situacije: skrećem iz ravne ulice u lijevu na uzbrdici

gdje se trebam parkirati. Prije skretanja prebacim u 1. stupanj prijenosa, lagano otpuštam kvačilo i dodajem gas. Sve bude super kratko vrijeme. Onda mi se na izbrdici auto ili ugasi ili zagrije ako dodam previše gasa. Ne uspijeva mi lagana vožnja (brzina ljudskog hoda) na uzbrdici. Da bi se parkirala na to mjesto uvijek moram napraviti 'zalet' što ne želim ali drugačije ne znam. Radila sam to u auto školi, bilo je ok ali sam s vremenom zaboravila.

Gravatar
New
Marija Nakic
Gravatar
1
114
Aug 2018
Marija Nakic (Zagreb, Hrvatska) says...

Što ako se na uzbrdici ugasi auto na vagi a ručna zakaže? Kako zaustaviti auto? Kočnice ne rade ako motor ne radi, a ručnu mi sad popravljaju ali nisam sigurna da li znaju svoj posao. Ručna mi sad vata previsoko pa sam odvela da to poprave. Sad me strah što ako mi ručna zakaže na uzbrdici??

Gravatar
New
Macanusa
Gravatar
1
35
Jun 2018
First Poster
Macanusa (Zagreb, Hrvatska) says...

Super objasnjeno. Dok sam ucila voznju ovo mi nije bio problem, ali na zalost nisam imala mogucnosti kupiti auto odmah nakon polozenog, pa sam malo ispala iz stosa.

 
Page 1 of 1
 
 
 

Izbornik