Prednost na raskrižju

1.) Na raskrižju cesta iste važnosti ili u susretu s drugim vozilom vozač je dužan propustit vozilo koje nailazi s njegove desne strane.

2.) Vozač vozila koji skreće ulijevo dužan je propustiti vozilo koje, dolazeći iz suprotnog smjera , zadržava smjer svog kretanja ili skreće udesno, osim ako postavljenim prometnim znakom nije drukčije određeno.

3.) Iznimno, od odredaba stavka1. i 2. ovog članka na raskrižju ili pri susretu s vozilom koje se kreće po tračnicama vozač je dužan propustiti takvo vozilo bez obzira s koje strane dolazi, osim ako postavljenim prometnim znakom nije drukčije određeno.

4.) Vozač koji ulazi vozilom na cestu koja je prometnim znakom označena kao cesta s prednošću prolaska dužan je propustiti sva vozila koja se kreću tom cestom.

5.) Vozač je dužan propustiti sva vozila koja se kreću cestom na koju ulazi i kada ta cesta nije prometnim znakom označena kao cesta s prednošću prolaska, ako vozilom ulazi sa ceste bez suvremenog kolničkog zastora na cestu sa suvremenim kolničkim zastorom.

6.) Vozač koji pri skretanju presijeca biciklističku stazu ili traku koja se pruža uzduž kolnika kojim se kreće, dužan je propustiti bicikle koji se kreću po biciklističkoj stazi ili traci u istom ili suprotnom smjeru.

Ako vozač ne poštuje pravila prednosti prolaska na raskrižju kazna je 2000 kn i tri negativna prekršajna boda.

Promet na raskrižju

Vozač koji se približava raskrižju mora voziti s povećanim oprezom koji odgovara prometnim uvjetima na raskrižju. Vozač je dužan na dovoljnoj udaljenosti pred raskrižjem vozilom zauzeti položaj na onoj prometnoj traci kojom mora proći kroz raskrižje.

Prometna svjetla

Na raskrižju i drugom mjestu na kojem se upravlja prometom uređajima za davanje znakova prometnim svjetlima (semaforima ili drugim uređajima), prometna svjetla za sudionike u prometu znače:

Crveno svjetlo na semaforu


crveno svjetlo – zabranu prolaska



Zeleno svetlo na semaforu


zeleno svjetlo – slobodan prolazak



Žuto svetlo na semaforu


žuto svjetlo – upaljeno samostalno,



znači da vozilo ne smije prijeći crtu zaustavljanja niti smije ući u raskrižje, ako se u trenutku kad se žuto svjetlo pojavi, nalazi na takvoj udaljenosti od prometnog svjetla da se može na siguran način zaustaviti


Žuto svjettlo upaljeno istovremeno sa crvenim na semaforu


Žuto svjetlo upaljeno istovremeno sa crvenim svjetlom

označava skoru promjenu svjetla i pojavu zelenog svjetla, ali ne mijenja zabranu prolaska koja je dana crvenim svjetlom


Žuto treptavo svjetlo obvezuje sve sudionike u prometu da se kreću uz povećani oprez
Zeleno treptavo svjetlo služi za upozorenje sudionika u prometu na skori prestanak slobodnog prolaska i na pojavu žutog, odnosno crvenog svjetla
Nezaustavljanje vozača motornog vozila ako je upaljeno crveno svjetlo kažnjava se od 2000 kn do 5000 kn i sa dva negativna prekršajna boda.

Skretanje udesno uz desni rub

Skretanje udesno uz desni rub

Skretanje ulijevo uz središnju crtu

Skretanje ulijevo uz središnju crtu

Neispravan položaj vozila u traci prilikom vožnje ravno

Neispravan položaj vozila u traci prilikom vožnje ravno

Lijevi skretač nema prednost

Lijevi skretač nema prednost

Pravilo desnoga

Pravilo desnoga

Pravilo desnoga

Pravilo desnoga

Pravilo desnoga

Pravilo desnoga

Vozilo koje nema nikoga sa desne strane ide prvo

Vozilo koje nema nikoga sa desne strane ide prvo

Nema prednosti jer vozila nemaju dodirnih točaka

Nema prednosti jer vozila nemaju dodirnih točaka

Vozilo koje nema nikoga sa desne strane ide prvo

Vozilo koje nema nikoga sa desne strane ide prvo

Vozilo koje nema nikoga sa desne strane ide prvo ali  prvo mora propustiti vozilo koje se kreće ravno

Vozilo koje nema nikoga sa desne strane ide prvo ali prvo mora propustiti vozilo koje se kreće ravno

Cesta sa prednošću prolaska

Cesta sa prednošću prolaska

Vozila u skretanju su na cesti sa prednošću prolaska

Vozila u skretanju su na cesti sa prednošću prolaska

Vozilo koje skreće ulijevo i vozilo koje ide ravno su na glavnoj cesti, lijevi skretač mora propustiti vozilo koje se kreće ravno

Vozilo koje skreće ulijevo i vozilo koje ide ravno su na glavnoj cesti, lijevi skretač mora propustiti vozilo koje se kreće ravno

Vozila koja nemaju znak trokut idu prva

Vozila koja nemaju znak trokut idu prva

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozila koja su na cesti sa prednošću prolaska idu prva, nemaju dodirnih točaka

Vozila koja su na cesti sa prednošću prolaska idu prva, nemaju dodirnih točaka

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Lijevi skretač nema prednost

Lijevi skretač nema prednost

Vozilom ne smijete ući u raskrižje bez obzira na zeleno svijetlo ako biste time mogli ometati druga vozila

Vozilom ne smijete ući u raskrižje bez obzira na zeleno svijetlo ako biste time mogli ometati druga vozila

Vozač koji je u raskrižje ušao na zeleno svjetlo mora napustiti raskrižje i morate mu to omogućiti

Vozač koji je u raskrižje ušao na zeleno svjetlo mora napustiti raskrižje i morate mu to omogućiti

Točka dodira dva vozila

Točka dodira dva vozila

Prednost imaju pješaci koji se kreću pješačkim prijelazom

Prednost imaju pješaci koji se kreću pješačkim prijelazom

Prednost ima biciklista koji vozi biciklističkom stazom

Prednost ima biciklista koji vozi biciklističkom stazom

Biciklista ima znak trokut i nema prednost

Biciklista ima znak trokut i nema prednost

Autobus ima prednost jer vozi ravno

Autobus ima prednost jer vozi ravno

Etičnost prilikom skretanja, svako vozilo skreće u prvu traku

Etičnost prilikom skretanja, svako vozilo skreće u prvu traku

Dodajte komentar

* Obvezne informacije
10000
Primi i povuci fotke (max 3)
Captcha Image

Komentari (5)

Avatar
New

Dali mozete ubaciti raskizja sa znakom trokut i znakom stop. Pošto je dilema tko je u prednosti od ta dva znaka?

Upload
Avatar
Admin

Vi ste ga "ubacili" i hvala Vam na tome ! Znakovi trokut i stop imaju potpuno istu važnost. Razlika je u tome kaj na stopu moramo u potpunosti zaustaviti auto, a na trokutu ne moramo. Tak da črljeni ide prvi..

Avatar
New

Ovo je odlično, hvala Vam. Dugo nisam vozio i ovo mi je baš odličan podsjetnik, zapravo je i bolje od podsjetnika jer toliko primjera nije bilo ni u autoškoli.

Avatar
New

ovo je super za treniranje mozga i jako je korisno

Avatar
New

Jako korisno.