Prednost na raskrižju

1.) Na raskrižju cesta iste važnosti ili u susretu s drugim vozilom vozač je dužan propustit vozilo koje nailazi s njegove desne strane.

2.) Vozač vozila koji skreće ulijevo dužan je propustiti vozilo koje, dolazeći iz suprotnog smjera , zadržava smjer svog kretanja ili skreće udesno, osim ako postavljenim prometnim znakom nije drukčije određeno.

3.) Iznimno, od odredaba stavka1. i 2. ovog članka na raskrižju ili pri susretu s vozilom koje se kreće po tračnicama vozač je dužan propustiti takvo vozilo bez obzira s koje strane dolazi, osim ako postavljenim prometnim znakom nije drukčije određeno.

4.) Vozač koji ulazi vozilom na cestu koja je prometnim znakom označena kao cesta s prednošću prolaska dužan je propustiti sva vozila koja se kreću tom cestom.

5.) Vozač je dužan propustiti sva vozila koja se kreću cestom na koju ulazi i kada ta cesta nije prometnim znakom označena kao cesta s prednošću prolaska, ako vozilom ulazi sa ceste bez suvremenog kolničkog zastora na cestu sa suvremenim kolničkim zastorom.

6.) Vozač koji pri skretanju presijeca biciklističku stazu ili traku koja se pruža uzduž kolnika kojim se kreće, dužan je propustiti bicikle koji se kreću po biciklističkoj stazi ili traci u istom ili suprotnom smjeru.

Ako vozač ne poštuje pravila prednosti prolaska na raskrižju kazna je 2000 kn i tri negativna prekršajna boda.

Promet na raskrižju

Vozač koji se približava raskrižju mora voziti s povećanim oprezom koji odgovara prometnim uvjetima na raskrižju. Vozač je dužan na dovoljnoj udaljenosti pred raskrižjem vozilom zauzeti položaj na onoj prometnoj traci kojom mora proći kroz raskrižje.

Prometna svjetla

Na raskrižju i drugom mjestu na kojem se upravlja prometom uređajima za davanje znakova prometnim svjetlima (semaforima ili drugim uređajima), prometna svjetla za sudionike u prometu znače:

Crveno svjetlo na semaforu


crveno svjetlo – zabranu prolaska



Zeleno svetlo na semaforu


zeleno svjetlo – slobodan prolazak



Žuto svetlo na semaforu


žuto svjetlo – upaljeno samostalno,



znači da vozilo ne smije prijeći crtu zaustavljanja niti smije ući u raskrižje, ako se u trenutku kad se žuto svjetlo pojavi, nalazi na takvoj udaljenosti od prometnog svjetla da se može na siguran način zaustaviti


Žuto svjettlo upaljeno istovremeno sa crvenim na semaforu


Žuto svjetlo upaljeno istovremeno sa crvenim svjetlom

označava skoru promjenu svjetla i pojavu zelenog svjetla, ali ne mijenja zabranu prolaska koja je dana crvenim svjetlom


Žuto treptavo svjetlo obvezuje sve sudionike u prometu da se kreću uz povećani oprez
Zeleno treptavo svjetlo služi za upozorenje sudionika u prometu na skori prestanak slobodnog prolaska i na pojavu žutog, odnosno crvenog svjetla
Nezaustavljanje vozača motornog vozila ako je upaljeno crveno svjetlo kažnjava se od 2000 kn do 5000 kn i sa dva negativna prekršajna boda.

Skretanje udesno uz desni rub

Skretanje udesno uz desni rub

Skretanje ulijevo uz središnju crtu

Skretanje ulijevo uz središnju crtu

Neispravan položaj vozila u traci prilikom vožnje ravno

Neispravan položaj vozila u traci prilikom vožnje ravno

Lijevi skretač nema prednost

Lijevi skretač nema prednost

Pravilo desnoga

Pravilo desnoga

Pravilo desnoga

Pravilo desnoga

Pravilo desnoga

Pravilo desnoga

Vozilo koje nema nikoga sa desne strane ide prvo

Vozilo koje nema nikoga sa desne strane ide prvo

Nema prednosti jer vozila nemaju dodirnih točaka

Nema prednosti jer vozila nemaju dodirnih točaka

Vozilo koje nema nikoga sa desne strane ide prvo

Vozilo koje nema nikoga sa desne strane ide prvo

Vozilo koje nema nikoga sa desne strane ide prvo ali  prvo mora propustiti vozilo koje se kreće ravno

Vozilo koje nema nikoga sa desne strane ide prvo ali prvo mora propustiti vozilo koje se kreće ravno

Cesta sa prednošću prolaska

Cesta sa prednošću prolaska

Vozila u skretanju su na cesti sa prednošću prolaska

Vozila u skretanju su na cesti sa prednošću prolaska

Vozilo koje skreće ulijevo i vozilo koje ide ravno su na glavnoj cesti, lijevi skretač mora propustiti vozilo koje se kreće ravno

Vozilo koje skreće ulijevo i vozilo koje ide ravno su na glavnoj cesti, lijevi skretač mora propustiti vozilo koje se kreće ravno

Vozila koja nemaju znak trokut idu prva

Vozila koja nemaju znak trokut idu prva

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozila koja su na cesti sa prednošću prolaska idu prva, nemaju dodirnih točaka

Vozila koja su na cesti sa prednošću prolaska idu prva, nemaju dodirnih točaka

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Vozilo koje je na cesti sa prednošću prolaska, a sa desne je stane ide prvo

Lijevi skretač nema prednost

Lijevi skretač nema prednost

Vozilom ne smijete ući u raskrižje bez obzira na zeleno svijetlo ako biste time mogli ometati druga vozila

Vozilom ne smijete ući u raskrižje bez obzira na zeleno svijetlo ako biste time mogli ometati druga vozila

Vozač koji je u raskrižje ušao na zeleno svjetlo mora napustiti raskrižje i morate mu to omogućiti

Vozač koji je u raskrižje ušao na zeleno svjetlo mora napustiti raskrižje i morate mu to omogućiti

Točka dodira dva vozila

Točka dodira dva vozila

Prednost imaju pješaci koji se kreću pješačkim prijelazom

Prednost imaju pješaci koji se kreću pješačkim prijelazom

Prednost ima biciklista koji vozi biciklističkom stazom

Prednost ima biciklista koji vozi biciklističkom stazom

Biciklista ima znak trokut i nema prednost

Biciklista ima znak trokut i nema prednost

Autobus ima prednost jer vozi ravno

Autobus ima prednost jer vozi ravno

Etičnost prilikom skretanja, svako vozilo skreće u prvu traku

Etičnost prilikom skretanja, svako vozilo skreće u prvu traku

Napišite komentar

* Obvezne informacije
10000
Primi i povuci fotke (max 3)
Captcha slika

Komentari (16)

Avatar
New

Pozdrav, s obzirom da vozila pod rotacijom zakonski ne smiju prolaziti preko crvenog svijetla, na primjeru sa slike imaju prednost i idu prvi? A tramvaj s obzirom na znakove zadnji? Hvalaa

Upload
Avatar
Admin

Da i da.

Avatar
New

Pozdrav, početnik sam i nije mi jasna sljedeća situacija na cesti u Novom Zagrebu..krećemo se u smjeru ravno kao na slici te se s desne strane spaja jednosmjerna ulica..pošto ovdje nema nikakvih znakova trokuta, stopa ili glavne ceste, znači ovdje bi trebalo primijeniti pravilo desne strane, znači trebali bi stati i propustiti vozila koje s desna nailaze iz jednosmjerne?

Ako je tako, zašto se onda vozila iz jednosmjerne zaustave ovdje i propuste vozila koja se kreću ravno u smjeru kao na slici?

Hvala!

Upload
Avatar
Admin

To je uobičajeno ponašanje na raskrižjima kod iskusnih vozača. Tu se pojavljuje problem da vozači početnici gledaju svijet prometa crno i bijelo. Tako su naučili u autoškoli. Ali sve u prometu je sivo. Da, vozilo koje dolazi s desna ima prednost. U slučaju sudara pravno je sve jasno. Ali svaki iskusni vozač koji dolazi s manje ceste na veću će zastati i ako je potrebno propustiti vozilo i s lijeve strane s time da to vozilo još i zadržava smjer kretanja. Ne treba tjerati mak na konac. Kad bi se svi pridržavali propisa promet bi bio puno sigurniji. Ali na žalost to nije tako.

Avatar
New

Ok, znači po ps-u vozilo koji dolazi s boka ima prednost pred ovim koji dolazi u smjeru kako je na slici. A da li radimo prometni prekršaj ako imamo prednost a ne iskoristimo je tj. damo drugoj strani da prva krene?

Avatar
Admin

Ma ne. To je uobičajena praksa.

Avatar
New

Da li postoji odredba kojom se na cestama iste važnosti, mora propustiti vozilo jače kategorije?

Avatar
Admin

Ne

Avatar
New

Pozdrav, zanima me tko ima prednost u slučaju na slici. U ovom slučaju vozač koji dolazi s donje strane i skreće udesno ima zeleno, također vozač koji dolazi s gornje strane i skreće ulijevo ima zeleno. Hvala unaprijed.

Upload
Avatar
Admin

Pripazite da Vas ne zbuni znak sporedne ulice..dok semafor radi znakovi vezani za prednost ne vrijede..semafor je šef..ako skrećemo u desno, a auto iz suprotnog smera u lijevo onda prednost ima..ma znate..

Avatar
New

Raskrižje na Škurinju, a mogao je biti kružni tok, i dok su bili radovi koji su trajali 6 mjeseci za 100 m ceste privremeni kružni tok je odlično funkcionirao ..

Avatar
New

Dali mozete ubaciti raskizja sa znakom trokut i znakom stop. Pošto je dilema tko je u prednosti od ta dva znaka?

Upload
Avatar
Admin

Vi ste ga "ubacili" i hvala Vam na tome ! Znakovi trokut i stop imaju potpuno istu važnost. Razlika je u tome kaj na stopu moramo u potpunosti zaustaviti auto, a na trokutu ne moramo. Tak da črljeni ide prvi..