Vožnja
Kako voziti po snijegu ?
Krećite se brzinom prihvatljivom za vaše mogućnosti i mogućnosti vašeg vozila.
Izbjegavajte nagla kočenja i ubrzanja. Koristite upravljač pažljivo i izbjegavajte nagle pokrete.
Na ledu zaustavni put može biti deset puta duži nego na suhoj cesti. Vozite polako, razmak između vozila neka bude takav
da vam ostavi dosta prostora za usporavanje ili zaustavljanje (uračunajte i moguće proklizavanje).
Usporavajte tako da ubacite u nižu brzinu ranije nego inače, omogućite tako postupno smanjenje brzine, a papučicu
kočnice koristite nježno. U protivnom će doći do blokiranja kotača.
Ako se vozilo počne zanašati, otpustite gas, ali nemojte naglo kočiti.
Vozite najbrže do one brzine pri kojoj kotači vašega vozila još ne proklizavaju.
Automobili sa prednjim pogonom, u najlošijoj su poziciji kod skretanja na snježnoj, odnosno skliskoj podlozi.
Prednja osovina takvog automobila se rasterećuje, prijenos sile na podlogu slabi i vještina vozača, gume i ugrađena elektronika u ovom će trenutku doći do punog izražaja.
Drugačija je situacija kod stražnjeg pogona- dodavanje gasa dodatno opterećuje stražnju osovinu i ona tada bolje prenosi snagu.
A kakva je situacija kada oduzimamo gas i prebacujemo u niži stupanj prijenosa?
Auto sa prednjim pogonom dodatno optereti prednju osovinu i sve je ok, posebno treba obratiti pažnju samo kod skretanja. Kod skretanja se rasterećuje stražnja osovina, što može dovesti do njezina klizanja, tj. Zanošenja stražnjeg kraja.
Situacija je dodatno pogoršana kod automobila sa stražnjim pogonom, jer stražnju osovinu koči motor.
Auto sa pogonom na sva četiri kotača nema takvih problema. Ubrzava sjajno, najčešće i bolje nego što koči, te je potrebno paziti da se ne pretjera.
No i kod takvog pogona, postoje razlike. Inačice sa stalnim pogonom rade meko i uvijek. U takve sisteme može se pouzdati u svakoj situaciji, auto koji je njime opremljen ponaša se ujednačeno i mirno.
Međutim sustavi koji danas dominiraju, jednostavniji su i jeftiniji. Većinom se radi o vozilima sa prednjim pogonom na koji se u slučaju potrebe uključuje stražnja osovina elektronički upravljanom spojkom.
Takvi se auti mogu ponašati kao auti sa prednjim, ali i kao auti sa pogonom na sve kotače.
Ukoliko se ide u smjeru smanjenja potrošnje goriva, tada sa proklizavanjem pogonskih kotača dolazi do uključivanja stražnje osovine i auto se mijenja.
Za snijed i led općenito vrijede dva pravila: nježno i s mjerom i osjećajem.
Što se tiče samog upravljanja, potrebno je držati upravljač nježno i opuštenih ruku.
Na taj se način može na vrijeme osjetiti gubi li prednja osovina prianjanje.
Ako se nalazite u zavoju i automibil je počeo podupravljati, instiktivna bi reakcija bila dodavanje upravljača, ali potrebno je reagirati upravo suprotno.
Potrebno je lagano okretati upravljač, kao da se ne želi ući u zavoj, te je potrebno istovremeno stiskati spojku da bi se oslobodila prednja osovina.
Najčešće je takav potez dovoljan da se kotači uhvate i da auto skrene.
Ukoliko to nije pomoglo, nježno kočenje opteretit će prednju osovinu i auto bi trebao krenuti, ukoliko u međuvremenu nije već završio u jarku.
Nakraju, najvažnije je ponoviti, da na snijegu i ledu valja biti krajnje oprezan, jer u prometu niste nikada sami. Ono što znate vi, ne mora nužno znati i drugi sudionik u prometu, stoga se nesreće mogu dogoditi vrlo lako.
Najvažniji je dakle savjet, polako i uz zimske gume!
Komentari