Najčešće pogreške kandidata za vozača na vozačkom ispitu

Provjera prometnih uvjeta

- vjerojatno najčešća pogreška kandidata

- provjera se sastoji od pogleda u unutarnji retrovizor, vanjski retrovizor i okreta glave - provjere mrtvog kuta

-morate provjeriti prometne uvjete prije izvođenja bilo koje radnje vozilom

Oduzimanje prednosti

- prekasno uočavanje vozila

- kriva procjena

- kada vozilo koje je u prednosti uspori zbog vašeg vozila smatra se da ste mu oduzeli prednost

Gašenje vozila

- najčešći je razlog gašenja vozila kretanje u krivoj brzini

- prilikom dizanja papučice spojke nedovoljno zadržavanje papučice u momentu prijenosa sile

- nedovoljno gasa - nedovoljno snage

Doticaj rubnog kamena (renzola)

-prilikom desnog skretanja zadnji kotači rade manji luk nego prvi - doticaj rubnog kamena zadnjim desnim kotačem

- prilikom parkiranja

- prilikom polukružnog okretanja uz pomoć desne bočne ulice - potrebno je spustiti desni vanjski retrovizor i kontrolirati udaljenost zadnjeg desnog kotača i rubnog kamena

Nepoštivanje semafora

- prekasno uočavanje

- intenzivno kočenje

- prelazak zaustavne crte

- neuočavanje dopunske zelene strelice

- na dopunskoj zelenoj strelici neprovjeravanje prometnih uvjeta

- negledanje semafora do kraja

Nepoštivanje prometnog znaka

- nepotpuno zaustavljanje vozila na znaku stop

- neuočavanje prometnog znaka

- vožnja u zabranjeni smjer

- neprovjeravanje prometnih uvjeta na znaku trokut

Parkiranje

- neprovjeravanje prometnih uvjeta

- prilikom vožnje unazad negledanje unazad

- nasilan ulazak u parkirno mjesto- nestajanje kada je vozilo preblizu drugog vozila

- doticaj rubnog kamena

- prilikom izlaska iz parkirališnog mjesta vožnjom unazad negledanje prednjeg kraja vozila - prednji kraj vozila preblizu lijevom parkiranom vozilu

Bočni razmak

- prilikom prolaska - zaobilaženja parkiranih vozila sa desne strane nedovoljna udaljenost do vozila - preporuka: vozila zaobilaziti na udaljenosti otvorenih vrata

- prilikom zaobilaženja pješaka premala udaljenost

Neprilagođena brzina

- potrebno je brzinu vožnje prilagoditi prometnoj situaciji, vremenskim uvjetima, stanju kolnika, vozilu i svojim vozačkim mogućnostima

- prilikom skretanja

- prilikom parkiranja

- prilikom polukružnog okretanja

Kočenje

- iznenadno

- pretjerano

- prekasno

Skretanje u pogrešnu prometnu traku

- na raskrižju kada dvije prometne trake skreću u dvije prometne trake potrebno je nastaviti skretanje svojom prometnom trakom

Nepropuštanje pješaka

- prekasno uočavanje pješaka

- neuočavanje pješaka

- nekorektan odnos prema pješacima

Puna crta

- najčešće prilikom prestrojavanja

Prekasno reagiranje

- na pogreške drugih sudionika u prometu

- u iznenadnoj i neočekivaj situaciji

Neprovjeravanje glavne desne bočne ceste

- na raskrižju cesta iste važnosti neprovjeravanje glavne desne bočne ceste

Skretnje lijevo iz jednosmjerne ulice

- prilikom skretanja lijevo iz jednosmjerne ulice nepribližavanje lijevom rubu ceste

Prespora vožnja

- potrebno je voziti brzinom koja je približna brzini ostalih vozača

- voziti u potrebnom stupnju prijenosa

Prebrza vožnja

- vožnja brzinom neprilagođenom prometnim uvjetima

- nepoštivanje ograničenja brzine

Kretanje na uzbrdici

- auto krene unazad

- mjenjač ostane u drugoj brzini

- gašenje auta

Napišite komentar

* Obvezne informacije
10000
Primi i povuci fotke (max 3)
Captcha slika

Komentari (8)

Avatar
New

Postovani

Moja majka je danas pala voznju. Razlog pada je bio da je "previse plitko usla u raskrizje" na krizanju je trebala skrenuti lijevo i preplitko je usla u raskrizje. Da li je moguce da je zbog toga rusena? Nije imala nitit jednu drugu gresku. Niti joj je objasnjeno niti jednim drugim argumentom. Da li se negdje moze prijaviti problem i da se pregleda njezina voznja. Ovo je stvarno razlog za smijat se.

Avatar
Admin

Kandidat za vozača ima pravo prigovora na ocjenu ovlaštenog ispitivača. Prigovor se podnosi odmah nakon završetka ispita, a najkasnije u roku 90 minuta od priopćenja ishoda ispita. Prigovor uložen izvan propisanog roka neće se razmatrati.

Prigovor se može podnijeti osobito ako:

-za provedbu ispita nisu bili osigurani svi uvjeti utvrđeni propisom o vozačkim ispitima,

- ovlašteni ispitivač nije ispravno vrednovao odgovore kandidata na testu iz Prometnih propisa i sigurnosnih pravila,

- ovlašteni ispitivač nije objektivno procijenio i ispravno vrednovao elemente vožnje na ispitu iz Upravljanja vozilom prema Ispitnom listu, u koji kandidat ima pravo uvida,

- ovlašteni ispitivač nije u skladu s ispitnim kriterijima vrednovao teorijski ili praktični dio ispita iz nastavnog predmeta Pružanje prve pomoći osobama ozlijeđenim u prometnoj nesreći,

- postupci ovlaštenog ispitivača prema kandidatu nisu tijekom ispita bili u skladu s propisima ili normama ponašanja.

Ovlašteni ispitivač dužan je napisati službenu zabilješku, koja sadrži odluku o prigovoru kandidata neposredno nakon podnošenja prigovora, najkasnije sat vremena od trenutka ulaganja prigovora.

Protiv odluke ovlaštenog ispitivača o prigovoru kandidat ima pravo žalbe Hrvatskom autoklubu u roku osam dana. Žalbe podnesene izvan utvrđenog roka neće se razmatrati.

Odluku po žalbi Hrvatski autoklub mora donijeti i dostaviti podnositelju žalbe u roku od 30 dana od dana podnošenja žalbe. U slučaju da kod rješenja žalbe Hrvatski autoklub usvoji žalbu, organizirat će se za kandidata novi ispit pred posebnim povjerenstvom.

Avatar
New

Poštovani, danas sam pao vožnju za A kategoriju. Razlog je što sam 2x prikočio kod semafora. Prvi puta jer je bilo crveno pješacima pa sam očekivao da bi se ubrzo moglo upaliti žuto svijetlo i da auto od autoškole neće stići proći za menom. Drugi puta, skrećem na semaforu desno, auto iz ulice nasuprot mene dolazi i skreće lijevo. Ja imam prednost, ali kočim i propuštam ga jer je prilazio nešto većom brzinom od uobičajene (na motoru sam više oprezan). Zbog ta 2 kočenja sam pao, sve ostalo je bilo odlično, da li je to valjan razlog za pad?

Avatar
Admin

Koliko vidim već na prvom kočenju ste napravili diskreditirajuću grešku gdje ste kočili dok je pješacima bilo upaljeno crveno svjetlo, a Vama naravno zeleno zbog straha da vozilo autoškole ne bi stiglo proći. Za vozilo autoškole vas ne bi trebalo biti briga jer ako ne uspiju proći kroz semafor sa vašim instruktorom ste već prije dogovorili postupak.

(Edited)
Avatar
New

Poštovani ako je tijekom cijele vožnje sve u redu napravljeno,jedino tijekom vožnje kroz nadvožnjak 56 na sat a dozvoljeno je 50 jedina greška i padam ispit da li se moglo to pregledati hvala L.p

Avatar
Admin

Vjerojato mislite "progledati kroz prste"?..Naravno da može..ali nisam još čuo da bi se to i dogodilo..

Avatar
New

Poštovani,ako se nismo dovoljno približili lijevom rubu ceste prilikom skretanja lijevo iz jednosmjerne ulice,dali je to automatski pad ispita, ili je dozvoljeno ispravljanje greške , na način da se ponovi radnja ?

Zahvaljujem unaprijed.

Avatar
Admin

Automatski je pad..

Po meni, to je premala greška za pad..ali ne možemo to promjeniti..