Uključivanje motora u rad (paljenje motora)

Uključivanje motora u rad

Stavite mjenjač u neutralni položaj (ler) - nije obavezno, ali preporučam početnicima. Čak i dok je motor isključen prilikom stavljanja mjenjača u neutralni položaj (ler) morate imati stisnutu papučicu spojke.

Ugasite sve potrošače struje - moguće je da je prilikom zadnjeg isključivanja motora iz rada ostao uključen radio, ventilacija, svjetla, brisači ili slično, koji su trenutno na čekanju (stand by-u). Kada okrenemo ključ i damo kontakt (to znači da smo zatvorili strujni krug i da smo spremni za pokretanje motora), a potrošači su još uključeni, akumulator će se dodatno nepotrebno opteretiti. Ako akumulator ima više struje, elektropokretač će lakše pokrenuti motor. Na to naročito pripazimo za vrijeme hladnog vremena kada kapacitet akumulatora pada, a motor se teže uključi u rad (upali, zapali).

Stisnite papučicu spojke (kvačila, kuplunga), jer tada elektropokretač prilikom pokretanja motora neće morati pokretati još i dijelove mijenjačke kutije (getribe).

Upoznajte elektropokretač (anlaser)

Elektropokretač Prilikom okretanja ključa, mi zapravo spajamo strujni krug sa elektropokretačem. Do njega dolazi struja iz akumulatora i on zavrti zupčanike (pogledajte ih na slici). Zupčanici elektropokretača zavrte zupčanik zamašnjaka koji je direktno povezan sa koljenastim vratilom (radilicom). Na koljenastom vratilu su pričvršćeni klipovi. Klipovi krenu gore dolje i mašina se uključi u rad.


Elektropokretač i zamašnjak

Slika pokazuje pričvrščeni elektropokretač uz zamašnjak.


Kako radi motor ?

Ovaj veliki krug na animaciji, to je zamašnjak kojega pokrene elektropokretač.


Paljenje sa kurblom

Elektropokretač je zapravo zamijenio ovu polugu (kurblu) koju vidimo na starom autu. Motor se uključivao u rad ručnim okretanjem poluge.

Sve to ne bi bilo moguće bez akumulatora

Akumulator

U akumulatoru je pohranjena električna energija potrebna za pokretanje motora (verglanje), sve dok motor ne počne samostalno raditi. Nakon toga motoru, a ni cijelome autu akumulator više ne treba sve do sljedećeg uključivanja motora u rad.




A od kuda auto i akumulator dobivaju struju ?

Alternator

Na slici je prikazan agregat za električnu struju (alternator) koji je inače pričvrščen ma motor i dok je motor u pogonu on proizvodi električnu struju. To je dovoljno da se nadopuni izgubljena električna energija u akumulatoru (zbog uključivanja motora u rad) i da se napajaju svi električni potrošaći u autu.



Ključ

Ne možemo okrenuti ključ: To je znak da je zaključan volan. Potrebno je volan lijevom rukom napeti na lijevu ili desnu stranu, a desnom rukom blago okretati ključ u smjeru kazaljke na satu (u desno) sve dok ne oslobodimo ključ.

Zglob prvi: Većina vozila ima na prvom zglobu tek osnovni kontakt. Moguće je samo upaliti radio, ventilaciju, podesiti retrovizore i slično.

Zglob drugi: Okrenite ključ u smjeru kazaljke na satu (udesno) za jedan zglob. Na ovaj način dali smo tzv. kontakt. Upalile su se neke od lampica na kontrolnoj ploči. Motor je spreman. Ali prije nego okrenemo ključ za još jedan zglob i uključimo motor u rad potrebno je provjeriti na instrument ploči da li su se ugasile lampice grijača motora Lampica grijača motora
i kontole motora Lampica kontrole mašine.

Zglob treći: I napokon okrenemo ključ udesno do kraja i držimo ga tako sve dok motor ne upali. Odmah nakon toga pustite ključ i opruga će ga vratiti u prijašnji zglob. U slučaju da ne upali iz prvog pokušaja, potrebno je pričekati nekoliko trenutaka i pokušati ponovno.

Gas

Na novijim autima prilikom paljenja auta nije potreban.

Mjenjač

Nije bitno u kojem stupnju prijenosa palimo auto. Početnicima u vožnji preporuča se da mjenjač stave u neutralni položaj.

Spojka

U svakom slučaju bolje je držati pritisnutu papučicu spojke dok palimo auto.

Kočnica

U svakom slučaju bolje je držati pritisnutu papučicu kočnice dok palimo auto.

Dodajte komentar

* Obvezne informacije
10000
Primi i povuci fotke (max 3)
Captcha Image

Komentari

Još nema komentara. Budite prvi !